måndag 9 december 2013

Ett spännande år...

Hej! 
Jaha, jag kunde visst hålla mig i ca 5 minuter från att posta ett första inlägg. 

Billy heter jag och jag har tydligen startat en blogg tillsammans med min fru Stina. Vi ska bygga ett hus från #myresjöhus, som heter #skepparegården. Det ska bli kul. Väldigt kul, men inser innan det ens har börjat på riktigt att det även kommer bli en del att pyssla med kring det. Milt sagt. Och uppskattningsvis ca en triljard beslut att ta framöver. Och då gör vi det ändå så enkelt vi kan för oss, och bygger med totalentreprenad. De första besluten att ta redan nu är var exakt på tomten huset ska stå. Kanske låter enkelt, men det är inte så jävla enkelt ska du veta. Och var i förhållande till huset ska carporten/förrådet stå, exakt. Och hur stort exakt ska det vara. Exakt... 

Vi har funderat igenom de flesta grova besluten känns det som. Men tar en ny vändning när man ska bestämma allt på riktigt. 

Huset kommer hur som helst att byggas ute på udden vid Yngersstrand i Björkvik, som ligger mellan Nyköping och Katrineholm. Ett kanonläge, som kräver ett kanonfint hus. Det tror vi att det kommer att bli, när det står färdigt, om ett år. 

Det kommer att bli ett spännande år, så varmt välkommen som sagt! 

/Billy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar