onsdag 11 december 2013

Beslutsamhet

Godkväll!

Ja att kunna ta beslut kommer ju att vara hyfsat avgörande framöver. Och det som nästan oroar mig mest är att vi ska välja saker som i sig är fina men att vi inte lyckas med att få till helheten på ett bra sätt. Att vi ska komma att ångra oss. Det känns som valen vi gör nu är "för resten av livet val", och vissa val är ju det såklart.

Några saker vi bestämt oss om (tror jag) är att vi dels som sagt vet vilket hus vi ska bygga. Men också att vi ska höja taket på nedervåningen till 2,70. Jag tror det kommer göra mycket för känslan på nedervåningen. Vi har bestämt oss för att huset blir vitt, måtte inte kommunen bestämma sig för något annat. Jag har sedan jag var liten och såg på Madicken alltid tänkt mig ett vitt hus. Sen dividerar vi lite kring om dörren ska få en färg, eller foder eller så. Men jag vill (och kanske även Billy) att ALLT blir vitt. Att vi inte ska fegar ur och tar lite färg bara för att. Nej helt vitt på utsidan, det kommer bli såå snyggt. Sen kommer insidan inte vara helt vit, men en soft ton i färgerna ska det vara genomgående i hela huset.

Golven kommer bli ljusa trägolv tex vitoljade furugolv (tror vi) och väggar i allrum kommer vara vita, även gästrummet och delar av köket.

I hallen vill jag ha marmor tapet (liknande den nedan) och den dealade jag till mig i helgen genom att gå med på att Billy fick dra på innebandymatch, mycket nöjda båda två :)





Marmortapeten blir till en liten vägg i hallen, den väggen ska sen prydas med blandannat svenskttenns rosett krok. Mmmm I like :) Dessutom hittade jag en gammal "stol" i järn som suttit i en gammaltraktor för ett tag sen. Den har jag blästrat och ska sen spraymåla, troligen i mässing. 
( om inte min totala dille på mässing hunnit gå över tills jag kommer mig för att måla den) Den stolen ska sen monteras/fästat på en betong klump och blir såledse en pall till hallen.

Till er som inte känner oss, så kan det ju vara bra att känna till att vi gärna dealar med varandra, om det mesta faktiskt. Så under detta bygge kommer det bli en och annan förhandling troligen.
Sedan en förhandling för längesen har jag 6 innestående höns, de kommer bli verklighet när huset är på plats. Men som sagt olika mutor kommer förekomma, alla gånger.

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Kör helvitt, det är så fint och hög klass! Tröttnar ni så lämna in dörren på omlack för ett par tusen. Sen finns det inget finare än kransar på vita dörrar och det är lätt att glömma bort;)

    SvaraRadera