tisdag 10 december 2013

Ansökan om förhandsbesked, bygglov, avfallshantering...

Hej!
Idag skickar vi in ansökan om förhandsbesked. Det måste man göra innan man ansöker om bygglov. Det vill säga att först måste man göra en ansökan om att få ett utlåtande om det ens är ok att bygga på tomten. Sedan om/när man får ok på det så får man göra en ansökan om vad för typ av hus kommunen tycker att man får bygga. I min värld så kanske man kunde få ett utlåtande om båda sakerna på samma gång. Men det är klart, jag jobbar inte inom kommunal verksamhet, så jag tänker ofta lite annorlunda. 

En liten rolig detalj i ansökan om förhandsbeskedet är att man ska beskriva vilken Avfallshantering som finns. Det är kommunen som svarar på den frågan. Så jag fick vända mig till dig och fråga vad jag skulle fylla i på blanketten som jag sedan ska skicka in till.... kommunen... 

I min värld blir det inte tråkigare än så här. Så jag gissar att det är extra viktigt att påminna sig själv om hur allt blir när det väl står klart. Kämpa!

/Billy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar